COLECTIVO PASTIZÁBAL

QUE TIEMBLEN LOS CONTRIBUYENTES... ¡EL COLECTIVO PASTIZÁBAL YA ESTÁ AQUÍ!

dimarts, de desembre 06, 2005

UNA PERLA DE MAJORICA

DESOLACIÓ

Jo só l'esqueix d'un arbre, esponerós ahir,
que als segadors feia ombra a l'hora de la sesta;
mes branques una a una va rompre la tempesta,
i el llamp fins a la terra ma soca migpartí.

Brots de migrades fulles coronen el bocí
obert i sense entranyes, que de la soca resta;
cremar he vist ma llenya; com fumerol de festa,
al cel he vist anar-se'n la millor part de mi.

I l'amargor de viure xucla ma rel esclava,
i sent brostar les fulles i sent pujar la saba,
i m'aida a esperar l'hora de caure un sol conhort.

Cada ferida mostra la pèrdua d'una branca;
sens mi, res parlaria de la meitat que em manca;
jo visc sols per a plànyer lo que de mi s'és mort.


JOAN ALCOVER, Cap al tard (1909)

2 comentaris:

  • A la/es 10:20 p. m. , Anonymous Anònim ha dit...

    PERFECTE. Un dels meus top five de poemes. Una autèntica meravella q vos agraesc que hàgiu triat. Una molt grata sorpresa.
    gràcies, pastizábals!
    toni

     
  • A la/es 11:17 p. m. , Anonymous Anònim ha dit...

    Buen intento de despistar, Toni... Pero no cuela.

     

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici